انتخابات

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
کد خبر: 990896

پس از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح موج جدیدی از اعتراضات در نقاط مختلف جهان رقم خورد که مهم‌ترین آن توسط دانشجویان آمریکایی خلق شد.

اعتراضات دانشجویان و اساتید ایالات متحده به قدری گسترده بود که خلق چنین اتفاقاتی آن هم در دانشگاه‌هایی با بنیان صهیونیستی مثل هاروارد و کلمبیا بعید به نظر می‌رسید. پس از عملیات مهم طوفان الاقصی، رسانه‌های مقاومت فیلم و عکس‌هایی از نسل‌کشی، کوچ اجباری و رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. در مدت کوتاهی نشست‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایالات متحده برگزار شد و دامنه اعتراضات به دانشگاه‌های دیگر مانند ‌ ام آی تی و نورث‌ایسترن در بوستون کشیده شد و هفته‌ها ادامه داشت. روز پنجشنبه بود که پیام همبستگی رهبر معظم انقلاب، خطاب به دانشجویان حامی فلسطین بازتاب‌های فراوانی در آمریکا داشت.

جدیدترین نامه رهبر معظم انقلاب بر خلاف دو نامه قبلی - که عمدتاً توصیه به شناخت اسلام و توجه به بیداری وجدان عمومی غربی بود- افق جدیدی را برای جبهه مقاومت می‌گشاید. این بار دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین جزوی از جبهه مقاومت برشمرده می‌شوند و حرکت انسانی و ضدصهیونیستی دانشجویان مورد حمایت جدی واقع می‌شود.

هرچند در نامه قبلی رهبر معظم انقلاب درباره تحولات جدی اروپا و آمریکا به‌خصوص حمله داعش به فرانسه سخن به میان آمده بود، اما جنس این نامه بسیار متفاوت است. این نامه دیگر دعوت صرف به اسلام نیست، بلکه تأکید بر آرمان مقدسی است که سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت برای آن هزینه داده است. در نامه اخیر ضمن توجه به اشتراکات حرکت دانشجویان فلسطینی با رویکردهای جبهه مقاومت و همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی خطاب به دانشجویان آمده است: شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ‌ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

از سوی دیگر در این نامه به جهت درست اعتراضات دانشجویان علیه مسئولان آمریکایی در حمایت مالی و تسلیحاتی از رژیم اسرائیل اشاره شده و از جنایات دولت آمریکا و انگلیس پرده برداشته است و ضمن انتقاد از پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی، حمایت‌های غیرانسانی برای تولید سلاح هسته‌ای و استفاده علیه مردم بی‌گناه نیز زیر سؤال برده می‌شود.

شاید متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین نکته این پیام این باشد که تلاش می‌شود در خلال تأیید حرکت‌های اعتراضی علیه رژیم، عملکرد «جبهه‌ مقاومت» و «جمهوری اسلامی» در در دل این فضای تاریک و یأس‌آلود رسانه‌های غربی تبیین شود و یادآور می‌شود جبهه مقاومت برخلاف آن چیزی که در رسانه‌های جهانی مطرح می‌شود، حرکت جدی مشابه دانشجویان آمریکایی را سال‌ها پیش آغاز کرده است.

اما در این میان تکلیف اصحاب رسانه چیست؟ رساندن پیام بی‌واسطه به مخاطب اصلی‌اش. هرچندجای خالی حلقه‌های میانی برای رساندن پیام به جوانان آمریکایی به‌شدت مشهود است. این وظیفه ماست که با ضریب هرچه بیشتر به این نامه بسیار مهم، فاصله میان جوانان جبهه مقاومت در ایران، فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق را با جبهه مقاومت در آمریکا حذف کنیم. در این میان اصحاب رسانه رسالت تاریخی برای بیداری وجدان‌های جهانی برعهده دارند. همان طور که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و درس کلام خدا به ما مسلمانان و به همه مردم جهان، ‌ایستادگی در راه حق است. بنابراین باید در زمان‌ایستادگی آزادمردان جهان در کنارشان‌ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.